Koleksi Gambar

Thursday, June 27, 2013

Hikmah disebalik kejadian

Saya bercadang untuk tukar tempat peperiksaan takaful basic exam atau kata singkatannya TBE dari OUM Jalan Tun Ismail ke Bangi mendangkan jarak yang dekat dan saya tidak perlu mengharungi jalanraya yang sesak pada pukul 5.30 petang.
Tarikh peperiksaan saya pula di sarankan di tukar seawal yang mungkin. Entah mengapa culas dan malas betul saya hendak menghubungi pihak takaful untuk pertukaran ini.
Rupanya nak dijadikan cerita , pada 26 dan 27 Jun , bapa saudara saya iaitu Pak Long telah mengambil kursus anjuran IKIM di Jalan Duta. Saya pula haruslah menjemput dia sebagaimana yang dijanjikan.
Bayangkan sekiranya saya bertolak mengharungi jem dari Bangi ke Jalan Duta. Dengan Bangi yang jem, Kajang lagi, Jalan Loke Yew Lagi, bulatan Kinabalu lagi dan sebelum nak memasuki Jalan Duta.
Balik lagilah 2x ganda jem.
Nampaknya Pak Long kena banyak-banyak bersyukur kepada Allah kerana dia simpan hasrat saya supaya saya dapat tolong Pak Long.
Saya pula kena berterima kasih kepadaNya kerana peracangannya memberi kemudahan kepada saya supaya saya tidak stress menghadapi kesesakan jalan raya.
Keputusan Exam..... Alhamdulillah dengan jayanya LULUS.

No comments:

Post a Comment