Koleksi Gambar

Wednesday, August 27, 2014

pahit dan manis

Alhamdulillah hari ini selesai delivery kereta Mitsubishi Mirage. Customer ini saya dapat hasil daripada pengiklanan dalam Carlist. dalam minggu ini sahaja saya dalam usaha menyelesaikan 2 case yang tidaklah terlalu rumit tetapi agak menjengkelkan sebab terkejar-kejar untuk menyelesaikan di dalam bulan ini juga.

first case
Pada satu pagi Isnin saya mendapat panggilan daripada seorang wanita yang menggelarkan dirinya Niza. katanya mahu tahu mengenai kereta Mitsubishi Mirage untuk adiknya. Keesokan harinya saya follow up dan mendapat satu kata putus untuk berjumpa pada hari Jumaat.

Sulit sedikit sebab customer mahu stok tahun 2013 dan berwarna Kelabu. Dengan izin Allah stok tersebut memang ada dan memudahkan saya close sale. Booking saya collect RM150 sebagai tanda jadi. Dokumen juga sudah dibawa.

first call 11/8/2014
first date 15/8/2014
loan sent by email 18/8/2014
register 27/8/2014
delivery 27/8/2014

masa 9 hari.

2nd case
encik Azam mahu membeli kereta triton single cab. pada 22 Ogos dia menghantar message melalui whatapp. esoknya kami berjumpa di showroom untuk perbincangan lanjut. Alhamdulillah sale closed. wife nya bekerja di Universiti Kuala Lumpur sebagai pensyarah.

submit loan by email 24/8/14
loan approved 27/8/14

sekarang banyak juga perkara mahu saya fikirkan untuk menyelesaikan masalah customer antaranya
1. Transfer Ncd
2. Collect Dpayment
3. appoinment used car
4. Ehakmilik
5, Sign Agreement
6. Countime customer register selewat lewatnya hari Jumaat.

minggu hadapan pula saya ada appoinment di SPRM Putrajaya untuk urusan jual beli kereta ASX CKD.

No comments:

Post a Comment