Koleksi Gambar

Saturday, March 17, 2012

Baru baru ini saya berjalan di hadapan Witex Muar. Muar memang bandar yang kecil-kecil cili pada saya. Bandaraya Maharani gelarannya. Unik memang unik, daripada makanan hingga ke orangnya. Dalam pada bermundar mandir seorang diri, saya singgah sebentar di sebuah kedai video. Banyak dvd pelbagai bangsa, versi, tema dan aksi. Kalau ditanya saya tentulah saya cenderung kepada kartun. Tiba-tiba mata saya menangkap dvd yang depannya ada perempuan dengan aksi ghairah tanpa seurat benang lalu saya menduga isinya.Teringat saya akan iklan ditelevisyen yang memaparkan kisah seorang remaja ditegur oleh seseorang yang layak digelar pakcik akan bahayanya kesan video tidak elok yang bukan sahaja mendatangkan masalah moral malah memberi kesan kepada negara.Pada pandangan peribadi saya sebagai wanita, individu yang tidak boleh menahan nafsu untuk menjadikan tema video ini sebagai wadah utama haruslah memerhati hakikat diri bahawa kita semua mempunyai nafsu, nafsu yang tidak dapat dipuaskan sampai bila bila jika hidup hanya berpaksikan keseronokan. Tetapi nafsu haruslah disalurkan dengan cara yang betul dan beradab supaya ianya tidak mencemarkan spiritual kita. Betul cara menanganinya seperti berkahwin dan melepaskan dengan cara halal malah diberi ganjaran lagi oleh Allah Taala.Bagi yang berlakon sebagai watak watak, percayalah anda terlalu murah. Barangan berharga anda disentuh dan dipegang oleh jutaan mata diluar sini walaupun anda hanya bermain dengan satu, dua atau sepuluh lelaki pun. Cantik tetapi murahan, malap dan tidak bernilai sama seperti mata mata empunya individu yang tewas dalam memeliharanya.Kepada yang melihat. Mentaliti anda sungguh rendah, lebih rendah dan hina dari najis yang berselekeh dijalanan. Anda punya akal tetapi tidak digunakan. Rela anda berkongsi melihat ibu, adik isteri, kakak dan saudara perempuan anda digomoli lelaki dikhalayak ramai. Anda tidak menjaga hati isteri anda (bagi yang sudah berkahwin ) sebagaimana dia tidak merelakan anda melanggan pelacur. Mahukah anda dipandang sebagai imam yang bukan imam.Entahlah kenapa saya sangat sensitif dalam isu ini. Tidak rela ummah dijajah dengan agenda terancang bagi melemahkan bangsa islam.Kepada pengusaha dan pengedar, daging dan tulang anda sangat layak di neraka yang mana satu kerana dari mula hingga akhirnya anda mengecapi yang haram sahaja. Apapun wahai sahabat sahabat kembalilah kepada fitrah kita yang sedia suci bersih. Tarbiah jiwa tarbiah akhlak adalah jihad akbar didalam islam. Syabas pula kepada anda yang mempertahankan maruah. Jadikan iman sebagai pendinding, islam paksinya dan solat tiang agama.

No comments:

Post a Comment