Koleksi Gambar

Friday, August 23, 2013

Bekerja kembali

Dengan penuh rasa berdebar debar saya mengumumkan esok saya akan bekerja semula. Setelah hampir 6 tahun bekerja sendiri, dengan 7 tahun pengalaman terdahulu, saya menceburi bidang yang sama bermula esok hari. Antara memikirkan kemahiran dan pengetahuan yang sudah ada, bakat yang semakin tumpul, keadaan kewangan yang agak meruncing dan persekitaran yang membantu mungkin., saya gagahkan diri juga untuk menghadapi dunia yang penuh cabaran sekali lagi.
Semangat pada masa sekarang mungkin tidak sama seperti amarah 13 tahun dahulu. Mungkin sekarang akan cuba menjadi lebih cool, smart dan bersistematik. Saya tidak akan lincah lagi mengejar peluang diluar sana tetapi saya akan merebut peluang di hadapan mata.
Kebenaran daripada suami adalah suatu hadiah yang saya terima dengan hari yang gembira dan terharu. Namun tidak dinafikan rasa bersalah dan sedih berpisah dengan rutin harian yang cukup selesa tetapi tidak patut lagi di pertahankan.
Apa yang mampu saya ucapkan kepada diri saya ialah selamat berjuang dan FOKUS.

No comments:

Post a Comment