Koleksi Gambar

Friday, August 23, 2013

Islam Itu Indah

Oprah mengaku pernah menghisap dadah didalam rancangan bual bicara yang memintanya menjawab dengan betul tanpa berselindung sekalipun perkara itu mengaibkan. Peristiwa yang berlaku kepada Oprah Wifrey berlaku pada tahun 1983. Jika di kira sekarang , 30 tahun telah berlalu dan ketika ini Oprah Wifrey sedang mencapai zaman kegemilangannya dan mendapat penghormatan dari masyarakat dunia. Popularitinya tidak dapat dinafikan setelah banyak kerja amal dilakukan dan mengeluarkan rancangan talk shownya sendiri.

Tiba-tiba pada muka akhbar sisipan Utusan Malaysia bertarikh 21 OGOS 2013 keluar pula berita yang mahu sangat aktres ini jujur tidak kena tempat. Di sini inginlah saya membuat ulasan sedikit dengan ilmu saya yang sedikit ini.

Islam itu indah.
ALLAH taala Maha Pengampun dan Maha Penyayang. Perasaan malu adalah fitrah manusia yang Allah bekalkan supaya manusia dapat protect diri masing-masing dari pelbagai aspek. Sementelah Hadith Nabi SAW yang mulia ada menyebut ALHAYA U MINAL IMAN yang bermaksud, malu itu separuh daripada iman. Perkara dosa atau perkara lepas hanya kita dengan Allah dan orang-orang yang terlibat sahaja yang tahu. Allah taala yang mengetahui kekhilafan hambanya serta Maha Pengampun menutup aib hambanya selagi hambanya itu tidak membuka aib sendiri. Begitulah maha pengasihnya Allah Taala.

Bagi orang-orang kafir, mungkin mendedahkan rahsia sendiri juga bertentangan dengan arus fitrah mereka tetapi ada segolongan puak puak yang kononnya ikon mengajar pula masyarakat berfikiran tidak salah membuka aib sendiri dengan niat jujur.  Harapan akhir saya semoga penyakit ini tidak menular ke Malaysia.

No comments:

Post a Comment