Koleksi Gambar

Friday, August 23, 2013

Work smart

Hari ni saya ke pm, submit sa form. Bila hantar 5 , semua reject. Katanya akak tak ikut matrik ke?  Orang sebelah yang saya rasa sudah berjaya dalam pm ketawa simpati. Saya tak marah pun. Memang salah saya 100%. Sebenarnya saya berasa sungguh susah peraturan menghantar sa form. Setelah berjaya sebelum inI, saya merasakan peraturan sa form senang sangat. Beginilah jadinya bila isi form ikut skill lah konon.

Saya melihat sekeliling saya di pm kebanyakannya nampak lebih berusia daripada saya. Mereka nampak berpengalaman dan sudah yakin dengan perjalanan karier yang sedang di sandang sebagai pm konsultan.

Sepatutnya saya positif dengan diri saya supaya lebih yakin diri dan berasa bangga dengan apa yang saya buat sekarang. Saya perlu mengambil peluang masa keemasan ini kerana .;

1. Saya masih dikira muda
2. Saya berpengalaman
3. Saya tidak sakit
4. Saya ada kemudahan kereta
5. Telefon suami yang bayar
6. Saya sentiasa free
7. Peta kuala lumpur bukan satu masalah pada saya
8.  Saya belum ada anak
9. Saya bukan kategori muflis
10. Saya ada rakan rakan yang boleh membantu

Selepas ini saya berharap saya dapat berubah dan bekerja dengan lebih smart lagi.
Semoga Allah membantu saya.

Kosakata

Pm : perkataan pm mewakili syarikat pelaburan yang saya sertai sebagai konsultan
Sa form : borang yang perlu diisi oleh prospek pelaburan untuk mengukur kelayakan tahap risiko pelaburan.

No comments:

Post a Comment