Koleksi Gambar

Tuesday, October 15, 2013

Hari raya korban

Hari ini hari raya AidilAdha. Orang melayu sebut hari raya korban. Saya menyambut di Sungai Rambai sahaja. Pagi ikut mak Simah ke surau, macam biasa lepas solat hari raya di surau masing-masing menjamu selera bekalan orang - orang kampung pula.

Saya tak banyak membantu, sekadar jadi driver, tolong punggah barang dan mengarah anak-anak buah tolong apa yang patut. Alhamdulillah kerja menjadi teratur dan cepat.

Menu hari ini, laksa, ketupat palas, ketupat biasa, kari ayam, kuah kacang dan kuah lodeh. Wani, tunang dak Ami pula datang hantar makanan time saya disurau tadi. Petang ini, walau diulit kekenyangan, saya bertungkus lumus menyiapkan sup tulang pula.

Gembira, penat, bebal dan cepat nak marah.

Saya rasa mengah sekarang, padahal baby belum besar lagi . Duduk lama tak boleh sebab sakit pinggang. Hati pula mudah sensitif...

No comments:

Post a Comment