Koleksi Gambar

Friday, November 22, 2013

Pegang tangan

Ada situasi dimana suami isteri malu berpegangan tangan di khalayak ramai terutamanya dihadapan anak anak dan saudara mara.
Anda bagaimana?
Budaya keluarga saya disebelah utara memang agak janggal berpegangan tangan. Malah jika tiada keperluan boleh mengundang buah mulut. Mungkin kerana pengaruh sikap dah persekitaran. Contohnya budaya kerja yang keras, berdikari dan pantas. Itu hanya sebahagian contoh sebab musabbab.

Tetapi kerana sikap saya yang manja dan sukakan perhatian sedang suami pula tidak lokek memberi muka maka budaya berpegangan tangan bukanlah suatu kepelikan. Berpegangan tangan adalah keperluan kerana perlindungan contohnya ketika melintas jalan. Ia juga suatu ekspresi kasih sayang kerana dari sentuhan akan mengalir kasih mesra sesama pasangan. Sekiranya kita diganggu atau ditackle pegangan tangan adalah tanda sudah dipunyai, jangan kacau atau aku punya ( untuk yang sudah berkahwin sahaja). Kita juga boleh mengetahui sejauh mana kasih sayang pasangan kita melalui cara dia mengiktiraf kita dikhalayak ramai melalui berpegangan tangan. Jaga jaga kepada pasangan yang pasangannya tidak mahu berpegangan tangan kerana mungkin dia takut terserempak dengan secret admire atau yang diadmirekan.....

See u.

No comments:

Post a Comment