Koleksi Gambar

Friday, November 29, 2013

Despatch

Semalam saya jadi runner . Hantar nasi maqlubah orang. Bekerja untuk isi masa lapang.
Awal lagi saya dah mohon kebenaran suami .
Oklah, bila kita bekerja dengan orang kita akan belajar.

Positif
1. Tauke baik hati, tak banyak komplain.
2. Tauke ada timbang rasa.

Negetif
1. Tauke tak fokus
2. Terlalu banyak aktiviti luar yang berkait dengan orang lain.

Penghantaran
Saya sebenarnya malas betul nak hantar ke shah alam semalam.
Sepatutnya penghantaran selepas sebelum habis waktu pejabat untuk mengelakkan jem. Sikap saya, saya akan budget masa supaya saya tidak terperangkap dalam kesesakan lalu lintas.
Tetapi semalam sebab kelemahan saya untuk tidak menolak permintaan orang, saya pergi juga walaupun hati didalam menolak sekeras kerasnya.

Susahnya nak cari duit bagi orang yang jadi kuli ni.
1. 4.30 adalah waktu hampir kemuncak kesesakan lalulintas kerana orang keluar pejabat.
2. Sewaktu passing barang hantaran saya dan pelanggan terpaksa berurusniaga didalam hujan lebat.
3. Minyak ke bawah paras 50km .langsung hilang penunjuk bacaan meter.
4. Terperangkap dalam jem, sesat, u turn, tol, salah masuk parking.
5. Bertolak dari kajang prima saujana pukul 4.30 pm. Sampai rumah pukul 8.07pm.

Gaji sepatutnya kalau saya demandlah
Klia
Rm50
Shah alam
Rm100
Minyak dan tol rm60
Total. Rm210.

Lepas ni saya dah taknak tolong. Very serikkkk, Allah shj yang tahu.

No comments:

Post a Comment