Koleksi Gambar

Tuesday, September 10, 2013

Ivf : ubat

Setakat hari ini saya sudah mengambil

Puregon
6x suntikan
250x 6= 1500
Setiap 9 malam

Ovalutran
3x suntikan
Disuntik disebelah pagi setiap 9 pagi.
0.25mg x 3= 0.75mg

Nota= di cucuk 3 jari jauh daripada keliling pusat.
Rasa tak lah sakit mana sebab jarum halus. Bila picit untuk masukkan ubat pun tidak terasa sakit.
Mula-mula memang seriau tetapi kita kena ingat, mahu atau tidak itu adalah saranan doktor yang kita mesti buat.
Petua saya untuk elakkan rasa gemuruh ialah, sibukkan diri sebelum cucuk. Preparation ubat bagi pada suami ambil tanggungjawab. Bila time dah tiba biasanya suami saya akan panggil dan saya sendiri yang akan cucuk perut saya.
Saya tak harap suami cucukkan sebab kalau sakit tak dapat nak adjust jarum.

Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment