Koleksi Gambar

Tuesday, September 10, 2013

Komentar

Saya menerima sms berbunyi begini,

Rumah tanggaku sekarang ini benar-benar seperti neraka kerana aku tidak dapat merasai ketenangan, tenteram dan bahagia. Sikap isteri terhadapku membuatkan aku macam nak gila, hilang minat dan kasih sayangku terhadapnya, bahkan sekarang timbul pula rasa benci. Kami memang tidak serasi sejak awal perkahwinan dahulu, minat kaminpun jauh berbeza. Anggapan buruk dia terhadapku dan sikap tidak menghormati suami menjadi-jadi apabila aku cuba berkahwin lagi tetapi gagal. Sebenarnya aku terpaksa bertindak begitu sebab merasai jiwa kosong tanpa belaian, galakkan, dorongan, semangat dan motivasi yang sepatutnya aku dapat dari seorang isteri. Aku cuba hidup bahagia dengannya tetapi tidak dapat kerana dia tidak dapat memahami keunikan diriku dan menerima aku seadanya apalagi minat dan cara berfikir aku berbeza dengannya. Aku sebenarnya  memerlukan EQ sebagai tambahan kepada IQ yang aku miliki. Kami jarang sefahaman dalam segala serbi, aku sukar mendapat persetujuan dia dalam merancang sesuatu menyebabkan hidup aku selalu tertekan. Hubungan tumah tangga kami pun hambar, tegang dan tidak harmoni. Kewujudan dia didalam  hidupku sekarang macam 'bibik indon' dengan memberi layanan luaran sekadar makan minum, membasuh dan mengemas rumah sahaja. Sedangkan layanan minda dan batinku tidak dijaga. Solat berjemaah denganku tak pernah bahkan ketika mengerjakan umrah di Mekah pun dia buat hal sendiri tidak mahu bersama. Bagi aku dia bukanlah isteri solehah sebab hanya kuat beribadat di luar sahaja tetapi tidak taat kepada suami sehingga jiwa dan mindaku menderita.

Komen

Komen dalam hati sahajalah.....

No comments:

Post a Comment