Koleksi Gambar

Monday, February 17, 2014

Investment emas

Tadi saya selesaikan bayaran upah simpan dan juga tukar surat gadaian di agrobank Sri Permaisuri Cheras. Adalah kena bayar dalam rm 1145 . Nasib baik en Suami tolong dulu.

Saya minta pihak bank pecahkan surat surat kepada 4 surat supaya budget jadi 1k ke bawah. Sementara proses saya bersembang sembang hingga masuk untung rugi pelaburan emas.

Katanya sepatutnya barang kemas ni beli dan simpan. Kalau simpan kat pajak gadai memanglah rugi sebab nak kena bayar upah simpan bagai. Kalau 3 ke 4 cycle nak sambung, duit habis kat upah simpan sahaja. So cerdiklah sikit.

So kawan2 jangan terjerat dengan pelaburan emas macam saya okay.....

Menurut pegawai bank tadi, ramai juga yang tak dapat ambil dan yang kesiannya ada sampai rm 100 k ke atas. Kesian kan. Bukannya apa nama sampai masuk bank negara. Apa lagi , jawabnya black list lah.

Saya dengar sifu yang suruh saya melabur pon tak dapat ambil barang kemas kat bank pajak gadai ni.

Insyaallah dalam masa 6 bulan ini saya yakin dapat tebus barang kemas saya .

No comments:

Post a Comment