Koleksi Gambar

Thursday, February 13, 2014

Renew lesen

Dah lama saya tak datang ke JPJ Setapak. Seingat saya ketika saya bekerja di Proton Edar Setapak, memang saya kerap ke sini atas urusan pendaftaran kereta baru dulu...2001-2003. Nak buat apa time tu memang tak takut. Usia muda. Sekarang dah 35 tahun. Buat apa ya.... sure ada yang tertanya. Dulu biasalah kalau urusan kat JPJ memang kena tunggu seawal pagi. Ramai umat. So pernah juga la saya pandai mengaku suami datang lambatlah sebab ada hal. That time no giliran dah habis. Kalau tak berlakon maksudnya tak dapat dan silap haribulan kena marah ngan kastemer yang excited nak ambil kereta baru.

Hari ni saya nak cerita bagaimana saya renew lesen 'P'saya yang hilang. Tak perlu buat report polis. Bawa sahaja copy ic. Copy depan belakang atas kertas A4 tau. Gambar saiz pasport perlulah disediakan. Time sampai kat kaunter, dia tak tanya apa2 sangat sebab bagitau hilang. Bayar rm20 bagi copy ic dan photo . Kemudian kena tunggu kejap sebab nak proceed kad. Tahun ini kad lesen kita cantik sikit. Macam kad ic.

Saya ada pergi ke pejabat pos tadi. Oleh sebab lesen p saya hilang ...lesen first yang ada selepas lulus l dan ujian JPJ starting 2001 dulu, maka saya kena pergi ke JPJ. Maksudnya kalau ada P, Pos Malaysia boleh buat lah kot.

So ingat....
Nak buat lesen baru yang hilang kena bawa
1. Gambar paspot
2. Fotostat ic  atas kertas A4 dpn belakang
3. Rm20

Expired 2015.
Tarikh hari ini 13 februari 2013.

Supaya dapat membantu sesiap yang google cara nak baharui lesen yang hilang k.

No comments:

Post a Comment