Koleksi Gambar

Friday, May 17, 2013

Phobia tembam dan gemok

Soalan yang saya sering ajukan kepada suami ialah soalan yang sama. Kadangkala dia dapat meneka apa yang ingin saya tanya. Sungguhpun jemu menjawab atau tak larat , dia tetap melayan juga soalan saya samada secara jujur atau tidak. Ahah,! Saya tahu kalau dia bosan menjawab dia akan memberi jawapan yang membuatkan saya tidak bertanya lagi. Biasanya dia akan menjawab ok, ok dan ok. Tak , tak dan tidak.
Hari ini sewaktu baru sampai dan meletak barang dapur yang dibeli dia bertanya khabar saya:

En Nasri: buat apa hari ni.?
Saya: buat apa lagi tidur la..... emmm sedapnya tidur
En Nasri :  senyum
Saya: awak nampak kita tembam tak ( sambil sengih nak menampakkan pipi yang up ni)
En Nasri : Awak tau tak pipi tembam lah cantik untuk awak, kalau awak kurus macam dulu nampak tulang pipi awak yang ternaik tu....
Saya : ( em ,! Kembangnya,!)
Sambil itu telinga saya mendengar bisikan kecil mengusik
" perasan la tu....."
Haha, suami saya memang jahat dan suka mengusik macam tu.... selalu sangat puji lepas tu buang muka arah lain dan berbisik sebaliknya....

No comments:

Post a Comment