Koleksi Gambar

Tuesday, September 18, 2012

banjir kuah laksa

Kisah ni berlaku ketika bulan Ramadhan baru2 ini. Encik suami balik kerumah sekejap lalu tolong kemaskan barang untuk berniaga masuk ke kereta wira kami. Nasib kaulah wira , kena ganyah buat kerja lasak.
Selesai semuanya, saya pun drivelah untuk ke bazar Ramadhan. tiba di korner kat Bandar Tun Hussein Onn Jalan Suasana /Suadamai,  tiba2 bekas kuah laksa yang yang tinggi landing turun 60 darjah lalu memuntahkan kuah laksa.
Apa lagi menjeritlah saya. Huhuhu nak nangis pun ada, penat buat juadah belum habis lagi...baru nak tambah penat satu lagi, datang bala dugaan macam ni pula. Betul2 menguji keimanan.
Kat seat depan sebelah penumpang jangan kata apalah. Dah banjir kuah laksa. Tsunami melanda layaknya dan kini banjir pula.
Time tu la bisikan serik, nak menangis pon ada. Bau kuah Laksa ni tak sedap betul bila sebati dengan karpet kete nih.
Nak telefon suami, nak telefon suami. Ini mesti kes dia tak tutup rapat macam selalu. Ha, patutlah pon!

*kalau dalam keadaan genting macam ini, walaupun bukan kesalahan kita, kita janganlah cepat melenting dan saling menuding jadi. Kalau situasi saya ini, saya patut memikirkan perasaan suami bila dengar kereta kesayangannya dilanda banjir. Walaupun saya penat dan terasa nak lepaskan geram, eloklah saya cakap baik2 walaupun dalam hati hanya Allah yang tahu.


ganyah: lanyak, pakai selalu

No comments:

Post a Comment