Koleksi Gambar

Thursday, September 20, 2012

Pendapat saya tentang blog orang yang telah pergi



Ini bukan fatwa tetapi ini ialah pendapat. Pada saya Allah maha kaya dan dia menganugerahkan kita akal fikiran supaya membuka minda dan menggunakan akal fikiran dengan sebaik-baiknya.
Pada pendapat saya yang waras ini blog orang yang disayangi Allah yang mana Allah telah menjemputnya terlebih dahulu tidak ada salahnya diterbitkan selagi tidak memudaratkan, mencela dan menimbulkan fitnah.
Tidak semua orang dapat menyampaikan peristiwa,penceritaan melalui penulisan. Penulisan dapat mengubati stress dan mengembangkan bakat. Setiap yang di taip dari bait-bait kata adalah hakmilik peribadi yang tidak wajar dicerobohi selagi mana ia bermanfaat.

Bagaimana tulisan yang menggambarkan sikap, kenakalan, keremajaan danpemberontakan jiwa ? Pada saya itu adalah lumrah dan masing-masing melihat dari perspektif yang berbeza. Apa bezanya penulisan dalam bentuk novel yang terang-terang daripada khayalan penulis dan kadangkala membuai perasaan disamping  mengupas sikap dan peristiwa alam dan manusia.

Itulah pendapat saya yang amat menghargai seni bukan mengkritik melulu. Pesan saya, lihatlah yang positif sayang!.

No comments:

Post a Comment