Koleksi Gambar

Friday, December 20, 2013

No internet

Sekarang internet tak top up lagi. Mungkin apabila entri ini dipaparkan , tulisan ini sudah back dated. Hari ini bersamaan 2 Disember 2013 , hari Isnin. Jika hari bekerja ini adalah hari pertama pada minggu pertama bulan penamat tahun ini. Tetapi hakikatnya, ini ialah hari yang kedua jika kita menyusuri makna Isnin itu sendiri. Bulan 12 di sini , di Malaysia ini, khususnya di ibu kota ini cuacanya mendung dan hujan. Bunyi hujan syahdu dan sungguh sentimental  mengikat kaki dari keluar rumah. Jika berbaring, bunyi hujan menjadi halwa telinga yang mendendangkan sayu, indah, menggamit kenangan serta mendodoikan. Syukur atas nikmat tuhan yang tidak terhingga.
Tiada talian internet sebenarnya memberikan saya satu peluang yang saya tunggu tunggu. Mungkin saya akan bercuti lama, membiasakan diri dengan ketiadaan internet dalam 2 ke 3 bulan. Bebas dari facebook, bebas dari google, bebas nak search itu search ini atau bebas survey kerja dari internet.
Semoga bermula dari hari ini dan minggu minggu mendatang menjadi motivasi, menuntun semangat baru serta memberi saya peluang untuk memajukan diri sendiri.

No comments:

Post a Comment