Koleksi Gambar

Saturday, December 28, 2013

Terasa

Saya ada dua seterika. Satu saya beli selepas seterika saya yang pertama tertinggal di kampung. Yang di kampung pula fizikalnya berat hadiah daripada pelanggan kereta saya , seorang guru sekolah di Muar.
Dua dua mempunyai peragai masing masing. Tidak boleh tersalah adjust kepanasan, akan rosaklah pakaian yang diseterika. Masuk yang pagi ini entah pakaian yang keberapa sudah dirosakkan.
Hari ini saya perlu bersiap pergi ke kenduri kahwin di Kuala Kangsar Perak. Baju kurung saya seterika dengan penuh sentimental tetapi tidak fokus. Kerana saya terlalai sedikit, baju cantik saya rosak teruk dek kepanasan. Memanglah hati saya kecewa sangat sangat. Stok baju kurung saya bukanlah banyak mana. Dalam hati terfikir, perkara nak jadi kenalah redha. Saya beritahu suami yang sedang melayan tidur. Seperti dijangka, baju baru yang dibeli 3 bulan lepas menjadi sebab saya dibebel. Dah tahu salah sendiri saya diamkan diri.
Rasa sayu dan sedih pula. Perasaan saya sejak dah tua ni memang cepat terasa. Dalam pada itu macam macam terfikir. Tak nak ke Kuala Kangsar lah. Takde baju lainlah, rasa 1000 sangkaan dan perasaan.
Secara kesimpulannya memang saya perasa dan terasa. Sudahlah rasa kecewa kehilangan baju cantik, kena bebel pula. Emmm huhu.

No comments:

Post a Comment