Koleksi Gambar

Friday, December 20, 2013

Sakit dan nikmat

2 ke 3 hari ini saya mengidap sakit ari ari yang serius. Semalam bermula pukul 2 pagi ke atas saya sudah mengadui sakit. Sakit seperti senggugut tetapi lebih lagi.
Secara kebetulan atau takdir saya memang memakai modes berubat yang dibeli dari seorang rakan , manalah tahu boleh memudahkan saya menjalani proses keguguran.
Suami yang bergegas pulang membuat air penawar bagi mengurangkan kesakitan dengan izin Allah.
Sakit yang saya hidap memang terlalu sakit. Menangis dan merintih, kalau boleh mahu meraung. Terfikir juga , nak buat iui sakit, operate cyst sakit juga, buat hsg sakit, buat ivf pun kena alami sintom yang menyakitkankan juga sebelum dan selepas.
Kemuncaknya, saya dan suami sudah berkira kira mahu ke ppum. Tetapi sebelum keluar rumah, saya sudah rasa sesuatu keluar dari faraj. Ketulan sebesar buah kismis, lalu saya menahan suami dari terus ke hospital. Tunggu dan lihat apa seterusnya. Kemudian masih sakit, bagai ada sesuatu yang menekan dipangkal faraj dan dubur. Saya cuba teran, itupun spontan dan terasa sesuatu yang besar keluar. Oh apa lagi?
Jawapannya, ketulan sebesar penumbuk bayi yang keluar. Saya tunjuk pada suami. Rasa sakit hilang tetapi sengal sengal sedikit biasalah,  diikuti darah yang mengalir laju dan mencurah juga daripada biasa. Mungkinkah darah ini yang memberi tekanan sehingga memaksa ketulan keluar dengan jayanya.
Esok Saya ada temujanji di ppum. Mungkin akan ditangguhkan dahulu sehingga darah betul betul keluar.

5 Disember 13

Fakta ..05 september 13  start ivf ( period hari pertama)....5 disember gugur...genaplah 3 bulan.

No comments:

Post a Comment