Koleksi Gambar

Monday, July 4, 2011



Anak murid saya makin rapat dengan saya. Irfan manjanya makin menjadi-jadi. Gelagatnya macam adik bongsu yang menghiburkan hati saya.

Baru-baru ini saya menyuruh anak murid saya membaca sirah dalam teks fardhu ain. Selepas itu saya akan menyoal mereka. Semua murid disuruh berdiri, siapa yang boleh menjawab boleh duduk. Saya ambil rotan dan main-main ketuk meja. Amaran juga sebenarnya kepada mereka maksudnya siapa tak boleh jawab faham-faham sajalah( padahal tak sampai hati nak pukul.)

Muka Irfan dah lain macam. Itulah saya kata si cilik yang berpakaian kemas dan skema sikit perangainya agak manja sedikit. Dari segi pelajaran dia ini tiada masalah dan selalu menyelesaikan masalah mengikut kehendak saya.

Sekejap sahaja selepas itu Irfan menangis... Nasib dia tak melaung. Cepat saya matikan tangisannya dengan menyuruh dia duduk sekategori rakan-rakan lain yang berjaya menjawab soalan.

Hari ini perkara yang sama tetapi lain cerita berlaku juga.

Kawan Irfan, Riezman tak nak pinjamkan kaler pensilnya.



No comments:

Post a Comment