Koleksi Gambar

Saturday, July 9, 2011

BERSIH


Kuala Lumpur sekarang heboh dengan BERSIH. Suami saya yang bertugas di Maktab Polis hari ini hanya memberitahu bahagian pengurusannya ditugaskan menyediakan tempat solat bagi tahanan BERSIH. Setakat yang saya tahu sehingga 1:49 pm tadi seramai kurang lebih 500 orang di tangkap.
Adakah saya menyokong BERSIH?
Saya tidak mengikuti objektif perjuangan mereka daripada awal. Semangat saya bukan seperti 10 tahun dahulu. Saya kini lebih fokus kepada ketenangan hidup dengan masalah-masalah hidup yang lain. 
Tetapi jika niatnya bersih saya akan menyebelahinya tetapi jika sampai membawa mudharat dengan demonstrasi yang tentu-tentu akan membawa kerosakan saya tidak bersetuju. Saya tidak menolak perjuangan mereka kerana mereka ada sebab berbuat demikian dan jelas dengan objektif mereka. Orang yang menyertai bersih ini banyak dari cerdik pandai tetapi ada juga yang emosional. Tidak semua kerana kadangkala emosional itu datang daripada kongkongan pihak berkuasa yang agresif ingin menyekat dengan sebab-sebab politik dan keselamatan.
Apapun, jika BERSIH niat mereka saya harap mereka berjaya kerana faedahnya kita dan generasi akan datang juga yang merasainya. Tetapi jika hingga membuatkan anak kehilangan ayah, isteri hilang tempat bergantung, ketua keluarga ditahan dari mencari nafkah melalui jeriji-jeriji besi...ITU SAYA TIDAK SOKONG!

No comments:

Post a Comment