Koleksi Gambar

Wednesday, July 6, 2011

Mengaji




MENGGAJI?..bukanlah
Maksud saya mengaji! Ceritanya begini! Jiran depan rumah yang saya gelar kak Noni sungguh comel dan gebu orangnya. Dahulu saya selalu melihat budak-budak rendah dan menengah datang ke rumahnya pagi dan petang.  Sesiapapun dapat meneka dia mengajar Iqra' dan Al Quran disini.

Suatu petang kakak dihadapan rumah saya meminta suami saya menerima anak mereka sebagai murid sebagaimana Kak Noni. Hati saya mula tidak sedap tetapi masih berlapang dada dengan harapannya. Setelah mendapat jawapan dari suami barulah rumah kami pada malamnya menerima tetamu cilik dan pertengahan. Dari hari ke hari tetamu semakin bertambah, tidaklah ramai mana sekadar sekitar 20 orang sahaja.

Sekurang-kurangnya kami sangat meraikan kerana malam kami tidak kosong lagi. 
2-tercapai hasrat untuk menjadikan pondok kami sebagai rumah ilmu.
3-majlis ilmu dihadiri oleh malaikat.
4-semoga bercahaya rumah kami.
5-banyak keberkatan dan rahmat yang kami rasai seperti hati tenang sahaja.

Ini hanyalah sedikit daripada usaha untuk beramal. Semoga Dia menerima amalan kecil kami.

*ops! kak Noni sendiri yang cadangkan supaya hantar anak muridnya kepada kami sebab dia kena jaga ibu mertua ditambah lagi menjaga anak orang.

No comments:

Post a Comment