Koleksi Gambar

Tuesday, July 12, 2011

Eksiden


Satu hari En. Nasri out station beberapa hari kerana terlibat dengan kursus di Langkawi kalau tidak silap saya. Saya yang tinggal bersendirian di rumah sibuk buat operasi membasuh baju. Entah bagaimana ketika sedang mengalihkan kain-kain yang siap dibilas ke dalam raga saya tersalah langkah. Kaki saya tergelincir ke dalam longkang. ketika membetulkan kedudukan kaki sekali lagi kaki saya tersadung pada besi ampaian. Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga, mujur muka saya tidak tersembam ke simen kerana tangan saya sempat menampan. Saya mengaduh kesakitan seorang diri.

Tidak lama selepas itu kaki saya membengkak. Apabila saya adukan perkara ini kepada suami saya dia ketawa dan mengulas 'memang dah tahu dah'. 

Untuk kes-kes saya yang lepas memang selalunya apabila suami saya tiada di rumah, saya selalu ditimpa kemalangan tanpa diduga. Antaranya saya pernah tergelincir ketika berlari untuk menjawab call, padahal jaraknya tak sampai dua meter pun. Eksiden lain ialah luka ketika membuat kerja-kerja dapur. Pinggan mangkuk pecah tak heranlah. Setakat periuk belanga terjatuh ketika sedang memasak akibat sikap kalut saya jangan cakaplah. Paling kelakar muka saya berparut kerana terkena minyak panas ketika menggoreng telur, dekat pipi pula tu.

Bengkak di kaki saya mendapat simpati daripada suami. Kami dalam dilemma ketika memilih klinik dituju, satu klinik tu saya dah dua tiga kali pergi. Dan yang bersebelahan klinik tersebut ada klinik yang specialist untuk patah-patah atau yang seumpamanya kira sesuailah dengan saya.

Sakitnya hanya Allah sahaja yang tahu. Saya pula bukan boleh diam. Jadi baru bengkak nak baik terbantut dek sikap ligat saya yang tak boleh duduk diam. Mujur ubat yang saya ambil mujarab walaupun saya dapatkannya daripada klinik sakit puan.

Bonus daripada kejadian itu saya mendapat servis tukang urut kaki setiap pagi dan malam bagi memastikan bengkak saya surut. Dan satu lagi selepas itu suami saya pula yang mengambil tugasan membasuh.

Saya? Hehe....Dalam kesakitan ada hikmah lain pula(mmm banyak cantik muka saya).


No comments:

Post a Comment