Koleksi Gambar

Thursday, July 7, 2011

Kerjaya 3

Aurat dan Pergaulan.

Saya bekerja dalam bidang yang sungguh-sungguh mencabar. Membina imej ekskutif tetapi ada masanya terpaksa berkorban perkara kecil yang besar habuannya.

Pakaian dengan lengan tiga suku, baju bawah sikit paras punggung dan berseluar, adakalanya tak perasab baju atas punggung dan seluar sedikit ketat.

Bercakap dengan orang saya tidak segan sebab itu kerjaya saya, lagipun saya betul. Tetapi manusia-manusi diluar sana yang mengaku beragama Islam atau tahu Islam kadang kala buat-buat tidak tahu hukum hakam yang melarang lelaki perempuan bersalaman antara satu sama lain. Saya kesal sungguh sikap mereka yang pura-pura naif dan membuatkan saya dilemma dan dihimpit serba salah.

Patut sangatlah suami saya risau amat-amat.

Akhir sekali saya berasa saya harus memisahkan diri daripada bidang ini yang sebenarnya membuatkan saya terlalu selesa sehingga terlupa mengejar cita-cita. Lagipun ada seperkara lagi saya yang terlalu menghantui saya iaitu godaan-godaan luar seprti cara urusniaga rakan-rakan yang banyak dicontohkan kepada saya. Jika sudah nampak untung yang ragu-ragu jadi betul.

keputusannya, saya harus memandang keputusan ini mempunyai hikmah yang banyak kepada saya dan rumahtangga saya.

No comments:

Post a Comment